ZpětÚvodO společnosti Pravidla úspěšného prodeje - 15 rad zdarma

Pravidla úspěšného prodeje - 15 rad zdarma

Chystáte se prodat nebo pronajmout Váš dům nebo byt a chcete v co nejkratší době najít zájemce, který by za Vaši nemovitost zaplatil co nejvyšší cenu?

Jako vlastník se značně podílíte na úspěšném prodeji vaší nemovitosti, přinášíme vám několik postřehů a námětů, které vám pohodou prodat vaši nemovitost rychleji a za co nejlepší možnou cenu. Čerpáme jednak z našich zkušeností a také se řídíme pravidly home stagingu, který se výborně osvědčil na trhu s realitami v západních zemích (USA, Velká Británie, ale i jinde), protože přináší výhody všem zúčastněným stranám. Majitel z prodeje nemovitosti získá více finančních prostředků a najde kupujícího v kratší době, realitní kancelář získá vyšší provizi za zprostředkování prodeje a kupující snáze najde dům nebo byt, jaký si opravdu přál.

Home staging je příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentace na realitním trhu. Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, Home staging se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu. Cílem je zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců a to především sladěním barevných schémat, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavení osvětlení a odstranění všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet.

 

"Nikdy nedostanete druhou šanci udělat dobrý první dojem"

 

Proto je nesmírně důležité řídit se následujícími pravidly:

1)     První dojem dělá nejvíce – cílem je, aby vaše nemovitost vzbudila kladné emoce a nadšení. A tomu napomůže pořádek v bytě a okolí domu. Pocity kupujícího mají na jeho konečné rozhodnuí zásadní vliv.

2)     Zkontrolujte kohoutky, žárovky, vrzající či nedovírající dveře, okna – skvrny v dřezu po kapající vodě, tma v místnostech, problémy se zavíráním oken a dveří vzbuzují u kupujících pochybnosti. Tyo drobné nedostatky převáží nad klady vaší nemovitosti.

3)     Připravte bezpečnou prohlídku domu – odstraňte překážky, jako jsou židle v cestě, předměty na schodech či přede dveřmi.

4)     Vykliďte všechny skladovací prostory, ukliďte si ve skříních – čistá komora, sklep, půda, garáž bez zbytečných věcí nechají vyniknout celý prostor.

5)     Koupelna musí zářit perfektním leskem – tao místnost zaslouží dvojnásobnou péči – fungující a čisté baterie, nablýskaná dlažba, uspořádané ručníky.

6)     Představte svou ložnici jako ložnici snů – čistota, útulnost a pohodlí – správná vizitka místa pro odpočinek. Vhodné je, aby sloužila výhradně ke spaní a soukromí obyvatel.

7)     Dovolte slunci vstoupit do vašeho bytu – sluneční paprsky prozáří místnosti, přinesou teplo a jas.

8)     Prohlídka v podvečer – osvětlení každého koutu vašeho bytu oživí interiér, zútulní ho a přidá prostor.

9)     Snažte se, aby v době prohlídky bylo v bytě či domě co nejméně lidí – navodíte tak pocit klidu a pohodlí u kupjícího, pocit bezpečí, ne nepatřičnosti a obtěžování

10)Vaši domácí mazlíčkové jsou vašimi příjemnými společníky – během prohlídky je však lépe, aby byli např. psi venku a kočky v ústraní. Klidné prostředí a pohoda přináší své ovoce.

11)Pozor na hlasitost vaší TV a HIFI věže – tlumená příjemná hudba nevadí, ale hlasitě puštěné rádio či jiný spotřebič mohou být důvodem pro negativní rozhodnutí.

12)Během prohlídky buďte uvolnění, vlídní a přátelští – není však třeba vést hovor za každou cenu, zahltit kupujícího informacemi. Každý potřebuje svůj čas na seznámení se s nabízeným bytem či domem.

13)Každý máme svůj osobitý styl – není třeba se omlouvat za skromnost vašeho bytu, za „vady či nedostatky“. Pokud se kupující zeptá, dejte prostor našemu makléři, ten s ním vše potřebné vyřídí, zná potřeby kupujícího. Vy můžete zůstat pozorovateli a průvodci.

14)Nedělejte ze svého domu bazar – není vhodné nabízet odprodej nepotřebného nábytku, doporučovat přestavby a úpravy bytu. Celý obchod se tak může pokazit.

15)Věřte zkušenostem našich makléřů – jestliže potencionální kupec bude chtít hovořit o ceně, podmínkách prodeje nebo jiných věcech týkajících se obchodu s nemovitostmi, nechte jej, ať si o tom promluví s profesionálem – vašim makléřem.


Hledání nemovitosti